Laserowa operacja z punktu widzenia klienta

W Polsce mężczyźni zbyt rzadko zaglądają do gabinetu urologa. Często pojawiają się na wizycie, kiedy dolegliwości są już mocno nasilone. Jedną z przyczyn jest prawdopodobnie obawa przed bólem związanym z badaniami i zabiegami. Jest ona nie do końca uzasadniona w świetle możliwości współczesnej medycyny. Metody laserowe skracają czas zabiegu i rekonwalescencji do minimum, a odpowiednio dobrane znieczulenie zabezpiecza przed odczuwaniem bólu. Coraz częściej stosuje się je także w leczeniu prostaty.

Przerost gruczołu krokowego dotyka często mężczyzn po 50. roku życia, czasem wcześniej. Objawami tej choroby są problemy z oddawaniem moczu polegające na częstej potrzebie oddawania moczu, także w nocy, przerywanym strumieniu moczu, słabym strumieniu moczu. Laserowe leczenie prostaty techniką enukleacji gruczolaka stercza jest alternatywą dla leczenia farmakologicznego, które nie zawsze przynosi zadowalające efekty oraz dla tradycyjnej operacji przy użyciu skalpela. Do operacji kwalifikuje lekarz, który wykonuje badanie obrazowe prostaty oraz oznaczenia stężenia PSA. Dodatkowo wykonuje czasem uroflometrię, czyli badanie przepływu cewkowego moczu. Lekarz musi również zbadać prostatę i skierować na badania wymagane do znieczulenia dolędźwiowego, dzięki któremu operacja jest całkowicie bezbolesna. Zabieg trwa około 1-2 godzin, przeprowadzany jest przez cewkę moczową, bez nacinania powłok brzusznych. Zazwyczaj pacjent musi pozostać z cewnikiem przez kilkanaście godzin, ale już na drugi dzień jest najczęściej wypisywany do domu. Po kilku dniach zwykle wraca do wszystkich swoich normalnych aktywności.

urolog

Zalety leczenia laserowego

Laserowe leczenie prostaty jest najbardziej nowoczesną metodą leczenia przerostu prostaty. Ma wiele zalet, które dają mu przewagę nad tradycyjnymi metodami chirurgicznymi i farmakologicznymi. Dla pacjentów szczególne znaczenie ma, że zabieg laserowy:

• jest bezbolesny (wykonywany w znieczuleniu);
  • powikłania są niezwykle rzadkie;
  • nie powoduje ubytku krwi (jak w przypadku tradycyjnych operacji chirurgicznych) i ewentualnego przetaczania krwi;
  • nie wymaga długiej hospitalizacji i rekonwalescencji;
  • jest bardzo skuteczny (dolegliwości szybko ustępują).